Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym mogłeś zapoznać się z konkretnymi realizacjami, jakie w wyniku takiej współpracy powstały. Być może wtedy też powiedziałeś sobie "ja też chcę taki efekt", "ja też chcę taką usługę" lub "ja też tego potrzebuję". Portfolio to miecz obosieczny w drodze do pozyskania klienta - w niektórych branżach warto poważnie przemyśleć wstawienie go na swoją stronę www w pełni transparentnej formie.

 

Jak rozumiana tu jest pełna transparentność? Poprzez wstawienie w swoim portfolio prac podpisanych nazwą firmy, dla której zostały zrealizowane wraz z jej logotypem. Mowa tu szczególnie o sytuacji, kiedy Twoja firma realizuje swoje usługi dla innych organizacji (czyli tzw. rynek B2B - biznes dla biznesu) a efektem jest coś, pod czym Twój klient się podpisuje autorstwem.

 

Przykładem może być regularne prowadzenie mediów społecznościowych w imieniu jakiejś firmy lub całego szeregu działań kreujących wizerunek wykonywanych przez freelancera lub agencję. Choć tu również zdarzają się wyjątki np. w przypadku usługi jednorazowej - tj. budowy strony www lub przeszkolenia.

 

Podobne wyzwanie mają działalności, które prowadzą sprzedaż dla klienta indywidualnego. Przykładem firmy, która niespecjalnie może pochwalić się opinią klienta podpisując go imieniem i nazwiskiem (lub wymagać od niego, żeby po skorzystaniu z usługi zostawił opinię opatrzoną zdjęciem, imieniem i nazwiskiem) są salony kosmetyczne specjalizujące się w usuwaniu niedoskonałości na skórze lub gabinety psychologiczne, wspomagające leczeniem problemów z różnych sfer życia swoich klientów.

 

KONSEKWENCJE

 

Oczywiście opinie takie mogłyby skuteczniej sprowadzić do nas klientów, ale musimy sobie odpowiedzieć na pytanie: czy korzyść nasza (nowe pozycje w portfolio, a co za tym idzie szybsze pozyskiwanie nowych klientów) nie działa w tym przypadku na niekorzyść klienta obsłużonego?

Stawiamy sobie wówczas w kontrze: więcej nowych klientów vs satysfakcja tych obsłużonych, którzy przecież przy odpowiedniej motywacji mogą nam przyprowadzić nowych. No bo jak mówić o satysfakcji klienta, który publicznie musiał przyznać się do korzystania z porad psychologicznych, problemów z cerą czy do tego, że ruch na firmowym Facebooku (w przypadku B2B) to sprawka osoby z zewnątrz.   

 

MOŻLIWE ROZWIĄZANIA

 

Jak można to obejść, a jednocześnie pozyskiwać nowych klientów w tzw. branżach biznesowych lub rekomendacyjnych, w których klienci niechętnie dzielą się tym, że pomogliśmy im w "drażliwym  temacie"?

 

Oto kilka pomysłów:

 

W BRANŻACH SKIEROWANYCH DO KLIENTÓW INDYWIDUALNYCH

 

  • pokazywanie realizacji przed/po bez wizerunków i personaliów (ale np. w doskonałej jakości zdjęć porównawczych lub krótkiego video),
  • pisanie historii klientów ze zmienionymi danymi (opowieść o problemie i o tym, jak sobie klient z nim poradził dzięki Tobie),
  • stworzenie "systemu motywacyjnego" dla klientów - np. polecenie innej osobie oznaczać może: darmową kolejną konsultację lub jednorazową zniżkę dla nowego klienta i tego, który Cię polecił.

 

W BRANŻACH SKIEROWANYCH DO KLIENTÓW BIZNESOWYCH

 

  • czytaj wyżej - w B2B również mogą mieć zastosowanie wymienione już punkty,
  • możesz poprosić o bezpośrednią rekomendację obsłużonej firmy do podobnych organizacji z jej najbliższego środowiska (na przykład z gratisem w podziękowaniu, gdy dojdzie do współpracy - takim gratisem może być np. krótki, poradnikowy e-book z zakresu Twojej wiedzy).

 

Jeśli zależy Ci na dowodach współpracy widocznych dla większej publiczności, możesz też poprosić o napisanie ogólnej recenzji/opinii. Pozostawiasz wówczas wybór klientowi, ile o Waszej współpracy zdecyduje się upublicznić. Czy napisze szczegółowo o swoim problemie i tym, w jaki sposób pomogłeś ALBO napisze bardzo ogólnie, że współpraca była udana nie wnikając w szczegóły ALBO pozostawi "jedynie" 5 gwiazdek przy Twoim profilu. Wszystkie wymienione opcje już są "na plus" dla Ciebie, a klient obsłużony nie czuje się zakłopotany bo sam o wszystkim decyduje ;-) Dobrze jest o taką rekomendację poprosić pod koniec współpracy lub po zakończeniu jakiegoś etapu zadań, jakie dla klienta wykonałeś.

 

Na koniec. Pamiętaj, że to moje subiektywne podejście do tematu i relacji z klientami ;-)  Niezależnie od tego, jaką działalność wykonujesz miej na uwadze, że po drugiej stronie zawsze jest człowiek, który oprócz wyników oczekuje od współpracującej z nim firmy szacunku i zrozumienia. 

25 maja 2020

Portfolio realizacji. Jak pozyskiwać klientów, nie strzelając sobie w kolano?

tel. kom. 508 509 582

biuro@adamplutowski.pl

X

Zostaw swój numer telefonu

Oddzwonię do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe!

*Klikając w powyższy przycisk wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

Ostatnie wpisy:

14 czerwca 2020
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta
25 maja 2020
Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym
16 kwietnia 2020
Opłacalność prowadzenia Fan Page’a czy Instagrama promującego produkty jest dość łatwo mierzalna. Publikujesz wpisy o tym, co wychodzi spod Twoich rąk (lub rąk Twoich pracowników), promujesz i jeśli pojawia się

Otrzymuj wartościowe treści, które pomogą Ci w codziennej pracy nad marketingiem firmowym

 

NIE

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Zadzwoń do mnie:

tel. kom. 508 509 582

Napisz do mnie na:

biuro@adamplutowski.pl

Zostaw swój numer - skontaktuję się z Tobą!

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

*Klikając w przycisk "Wyślij" wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

 

Tczew  |  2020  |  Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione  |  Polityka prywatności >>

Tczew 2020

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Polityka prywatności >>

* Klikając w powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie w celu przesyłania treści marketingowych na adres e-mail podany powyżej w formularzu kontaktowym.  

 

Informujemy, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@adamplutowski.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy. Dane nie będą przekazywane ani udostępniane innym organizacjom. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej polityce prywatności.”