Przesyt informacji w internecie, a co za tym idzie dezorientacja kogo słuchać i czego się uczyć. Doświadczasz tego również u siebie? Wiele osób czuje frustrację, bo czyta o jakichś lejkach marketingowych i innych mało zrozumiałych pojęciach, by ostatecznie rzucić kolejnym kursem czy szkoleniem o ścianę. Dochodzimy do wniosku, że to skomplikowane i wracamy do starych nawyków, które przecież też nie działały. Czy jest na to jakieś rozwiązanie?

 

Obserwacja z moich rozmów z klientami podczas szkoleń podpowiada, że to problem wielu przedsiębiorców, którzy we wszystkim są sami (lub w niewielkim gronie). Nawet po szkoleniu czy konferencji u znanej i rozpoznawalnej osoby mają wrażenie, że właściwie niewiele wynieśli.

 

Przygotowałem dla Ciebie checklistę 5 porad, których zastosowanie znacznie poprawi tempo uczenia się sztuki promowania Twojej jednoosobowej firmy w sposób uporządkowany, wolny od chaosu informacyjnego.

 

 

1.

Wybierz jedną osobę, której doświadczenia i wiedza do Ciebie przemawiają i… trzymaj się jej!

 

Wybór za wielu osób do naśladowania sprawia, że po krótkim czasie doświadczasz przesytu i dezorientacji. Jeden doradza to, inni coś innego. Szkoleniowiec od Facebooka mówi, że to najlepszy kanał i tu powinieneś być, a szkoleniowiec któremu zależy na tym, żeby Ci sprzedaż kurs z Instagrama mówi, że to właśnie ten portal powinieneś rozwijać. Znasz to? ;-) Wybierz jedną osobę, a jeżeli chcesz obserwować ich więcej, to tych, którzy opowiadają w swoich materiałach o tym ekosystemie reklamowym, który wybrałeś po przeczytaniu punktu następnego poniżej.

 

 

2.

Wybierz jedno miejsce jeśli chodzi o social media, w którym rozwiniesz świadomość marki

 

Prawda jest taka, że Twoi klienci są i na Facebooku, i na Instagramie, i na YouTube i…w wielu innych miejscach. Tylko czy masz czas i zasoby, by pokazywać im się wszędzie w efektywny sposób? Wielu jednoosobowych przedsiębiorców nie ma w co włożyć rąk, bo są w swojej działalności szefami, wykonawcami, księgowymi i… (sam wiesz, kim jeszcze jesteśmy prawda? J Wszystkim.). Wybierz jeden kanał social media, który rozwiniesz bardzo dobrze, by potem zabrać się dopiero za kolejny.

 

 

3.

Zastanów się na tym, jakiej wiedzy i umiejętności potrzebujesz

 

Gdy wybrałeś już kanał, zastanów się jakie moce będą Ci potrzebne, aby go opanować. Jeśli to Facebook, to powinieneś pomyśleć o Managerze Reklam i jakimś programie do obróbki zdjęć, intuicyjnego opracowania grafik. Jeśli YouTube, musisz wziąć pod uwagę zakup sprzętu, ale również umiejętności graficzne mogą Ci się przydać (np. do projektowania miniatur do filmów). To oczywiście potężny skrót myślowy, ale dopiero wybierając jeden kanał możesz obrać swój cel precyzyjnie. Ułożyć w jakiś plan.

 

 

4.

Zaplanuj, zamiast działać w pełni spontanicznie

 

Nikt oczywiście nie będzie kłócił się z faktem, że spontaniczne posty na FB są w cenie. Bo są! Tylko co z tego, jeśli nie masz oznaczonego celu do czego pośrednio i bezpośrednio mają one celować. Dowiedziałeś się, że webinary sprzedażowe mogą być dobrym sposobem na sprzedaż Twojej usługi? Zaplanuj skuteczną ścieżkę, jaka ma kierować ludzi do zapisów, używając do tego zapisów na listę mailingową, której to po webinarze prześlesz ofertę. Wiesz, że ludzie kupują u Ciebie raczej poprzez rozmowę telefoniczną? Zaplanuj ścieżkę, w której ktoś pobierze Twój bezpłatny materiał w zamian za przekazanie Ci maila i numeru telefonu do kontaktu. Potraktuj kanał social media jako paliwo do osiągnięcia celu, a nie jedyny silnik, który kiedyś może paść.

 

5.

Ucz się poprzez praktykę

 

Tylko wykonywanie czynności sprawia, że się jej nauczymy w 100%. Wiemy, w jakim miejscu zaznaczyć, jak coś przesunąć, jak odnaleźć, bo powtarzamy za kimś, kto nam to wszystko pokazuje upewniając się, że zdążyłeś powtórzyć u siebie. Wybierając więc osobę (lub osoby, jeśli poruszają się w tym samym ekosystemie tematycznym) zwróć uwagę szczególnie na projekty edukacyjne, które polegają na tym, że działania szkoleniowca możesz łatwo wdrożyć u siebie.

 

 

Jeśli przeczytałeś wszystkie propozycje powyżej to znaczy, że jesteś nieco bliżej poukładania wiedzy marketingowej w swojej jednoosobowej firmie. Czy zgadzasz się, że wprowadzenie powyższych punktów w życie ma sens?

 

Trzymając kciuki za Twój rozwój, przygotowałem dla Ciebie propozycję specjalną, która jest kontynuacją myśli z tego artykułu. Jeśli temat jest Ci bliski, to zapraszam Cię do zapoznania się z nią tutaj:

 

 

 

~ Adam Plutowski  

23 kwietnia 2021

Jak skutecznie uczyć się promowania własnej firmy?

tel. kom. 508 509 582

biuro@adamplutowski.pl

X

Zostaw swój numer telefonu

Oddzwonię do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe!

*Klikając w powyższy przycisk wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

Ostatnie wpisy:

23 kwietnia 2021
Przesyt informacji w internecie, a co za tym idzie dezorientacja kogo słuchać i czego się uczyć. Doświadczasz tego również u siebie? Wiele osób czuje frustrację, bo czyta o jakichś lejkach
26 marca 2021
10 złotych. Mniej więcej tyle potrzeba, aby dotrzeć do 2000 potencjalnych klientów w social mediach. To pokazuje, że z Managera Reklam korzystać warto, biorąc pod uwagę obniżane zasięgi postów bezpłatnych.
14 czerwca 2020
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Zadzwoń do mnie:

tel. kom. 508 509 582

Napisz do mnie na:

biuro@adamplutowski.pl

Zostaw swój numer - skontaktuję się z Tobą!

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

*Klikając w przycisk "Wyślij" wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

 

Tczew  |  2020  |  Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione  |  Polityka prywatności >>

Tczew 2020

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Polityka prywatności >>

* Klikając w powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie w celu przesyłania treści marketingowych na adres e-mail podany powyżej w formularzu kontaktowym.  

 

Informujemy, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@adamplutowski.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy. Dane nie będą przekazywane ani udostępniane innym organizacjom. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej polityce prywatności.”