Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta opcja pozwoli Ci na pozyskiwanie tzw. leadów sprzedażowych na Facebooku, czyli numerów telefonów czy adresów mailowych osób, które wstępnie wyraziły zainteresowanie Twoją reklamą produktu.

 

Idźmy dalej. Oboje wiemy co możesz zrobić z numerem telefonu do osoby, która sama Ci go zostawiła zgadzając się na rozmowę z Tobą lub Twoim handlowcem. Rozmowa taka może zakończyć się oczywiście na dwa sposoby: sprzedasz lub nie sprzedasz. Jednak dzięki takiemu proaktywnemu wyjściu naprzeciw klienta z pewnością będziesz bliżej zamknięcia sprzedaży niż czekając, aż potencjalny klient sam do Ciebie zadzwoni widząc kolejną, tradycyjną reklamę sponsorowaną.

 

Oto jak można wykorzystać pozyskane w ten sposób kontakty w kilku wybranych branżach:

 

  • szkoła muzyczna/baletowa/taneczna – zaproponowanie pierwszej, bezpłatnej lekcji testowej (np. z 2-3 terminami do wyboru),
  • usługi biznesowe – półgodzinny audyt lub doradztwo (np. telefoniczną poradę prawną lub podatkową dla przedsiębiorców, audyt strony internetowej lub kont w mediach społecznościowych),
  • salon urody – udział w bezpłatnej 30-minutowej sesji relaksacyjnej na twarz z możliwością przedłużenia do godzinnego zabiegu z 50% standardowej ceny lub rabat na wybrany zabieg z kilku do wyboru,
  • sklep dziecięcy/odzieżowy – rabat ograniczony w czasie do wykorzystania w sklepie stacjonarnym,
  • salon napraw samochodowych – krótki przegląd auta pod kątem ewentualnych usterek do naprawienia.

 

Pomysły możesz mnożyć w zależności od branży, jaką reprezentujesz. Jak z pewnością zauważyłeś, to bezpłatne lub rabatowe propozycje dla klienta, które zdecydowanie przybliżą Twoją firmę do niego i sprawią, że w przyszłości wybierze Twój salon a nie konkurencyjny. A to dlatego, że Ciebie już zna i dałeś mu jakąś wartość. Wie też, że znasz się na „robocie”, bo już coś dla niego wykonałeś.

 

Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby ten cel reklamowy w Managerze Reklam wykorzystać bezpośrednio do sprzedaży produktów w pełnej cenie.

 

Jak dokładnie ustawić taką kampanię?

 

  • wejdź do Managera Reklam i przejdź do wyboru celu reklamowego,
  • z dostępnych „kafelek” wybierz „Pozyskiwanie kontaktów”,
  • ustaw grupę odbiorców, budżet i harmonogram,
  • na ostatnim etapie zamiast wyboru posta do promowania otrzymasz możliwość stworzenia formularza kontaktowego – sam projektujesz treść, grafikę/zdjęcie do osadzenia oraz wybierasz jakie informacje chcesz, aby Facebook dla Ciebie zbierał.

 

 

Przed akceptacją reklamy będziesz musiał również zatwierdzić dość szeroko opisany regulamin pozyskiwania kontaktów, ponieważ – jak by nie było – od momentu uzyskania pierwszego kontaktu odpowiadasz za dane osobowe.

 

Gdy reklama wystartuje, Twój odbiorca po zobaczeniu jej na swojej tablicy będzie mógł nacisnąć przycisk „Więcej informacji”. Przed jego oczami pojawi się wówczas formularz do wypełnienia – a właściwie niemal w całości automatycznie wypełniony danymi, które Twój potencjalny klient sam Facebookowi pozostawił rejestrując się na portalu ;-) Tym większe szanse dla Ciebie, że po prostu kliknie akceptację. Od tego momentu wszystko w Twoich rękach: masz kontakt do potencjalnego klienta i wiesz, że Twój produkt/usługa go interesuje.

 

Aby uzyskać pozostawiony numer telefonu przechodzisz do swojego Fan Page’a, odszukujesz „Narzędzia do publikowania” a następnie po lewej stronie „Bibliotekę formularzy”. Tutaj możesz pobrać wszystkie dane. Podgląd zostawiam Ci poniżej.

 

 

 

WAŻNE! Poinformuj klienta już na poziomie reklamy co się stanie, gdy naciśnie przycisk „Więcej informacji”. Możesz to na przykład ubrać w słowa: „Bezpłatna lekcja gry na gitarze dla Twojego dziecka na terenie Tczewa! Kliknij „Więcej informacji” i pozostaw kontakt, abyśmy wspólnie mogli ustalić najlepszy dla Was termin”.

 

CASE STUDY

 

Na koniec przykład z „życia wzięty”. Poniżej zostawiam Ci do przemyśleń krótką analizę kampanii, którą zrealizowaliśmy z klientem wokół kredytów pomocowych dla firm. Temat gorący, dlatego i wyniki ponadprzeciętne (dużo osób klikało reklamę i zostawiało kontakt), ale…co by było, gdybyś zamiast niżej wymienionych 75 kontaktów uzyskał w swojej branży numery telefonu chociażby do 10-15 potencjalnych klientów i zaproponował im swój produkt, którym przecież już się wstępnie zainteresowali?   

 

 

 

Wracając do wspomnianego przykładu. Osobom, które zdecydowały się na kliknięcie w „Więcej informacji” (podgląd poniżej) proponowana była tu bezpłatna usługa oceny zdolności kredytowej oraz sprawdzenie o jaką maksymalną kwotę kredytu dane przedsiębiorstwo może się ubiegać.

Na niemal dwutygodniową kampanię na Warszawę i szeroko zakrojone okolice przeznaczono 500 zł. W wyniku tej kampanii pozyskaliśmy kontakty do 75 osób, w związku z czym za pozyskanie 1 klienta zapłacić trzeba było Facebookowi 6,67 zł.

 

Myśląc już o Twojej branży... musisz przyznać, że to niewiele, jeśli później sprzedasz swój produkt za 200 czy 300 zł lub pozyskasz klienta, który w Twojej szkole zostawiał będzie np. 40 zł miesięcznie przez najbliższy rok.

 

Co musisz zrobić, aby to osiągnąć? Zmienić podejście, że to „klient powinien do mnie zadzwonić, jeśli jest zainteresowany” na „zapytam klienta, czy chciałby, żebym to ja do niego zadzwonił”.

 

Jeśli więc masz pomysł, jaką wartością możesz klienta do siebie przyciągnąć takim typem reklamy, warto spróbować.

___

 

O AUTORZE:

 

Nazywam się Adam Plutowski i „mieszkam” na Facebooku ;-) Prowadzę kilkanaście Fan Page’y dla firm, przeprowadzam kampanie reklamowe i oswajam klientów z licznymi możliwościami tego miejsca, prowadząc szkolenia i konsultacje.

 

Przeczytaj recenzje mojej pracy: http://bit.ly/RekomendacjeAdam

 

Dowiaduj się o nowych wpisach na blogu za pomocą mojego Fan Page'a TUTAJ>>

14 czerwca 2020

Jak sprawić, aby klient sam poprosił o kontakt ws Twojej oferty?

tel. kom. 508 509 582

biuro@adamplutowski.pl

X

Zostaw swój numer telefonu

Oddzwonię do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe!

*Klikając w powyższy przycisk wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

Ostatnie wpisy:

14 czerwca 2020
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta
25 maja 2020
Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym
16 kwietnia 2020
Opłacalność prowadzenia Fan Page’a czy Instagrama promującego produkty jest dość łatwo mierzalna. Publikujesz wpisy o tym, co wychodzi spod Twoich rąk (lub rąk Twoich pracowników), promujesz i jeśli pojawia się

Otrzymuj wartościowe treści, które pomogą Ci w codziennej pracy nad marketingiem firmowym

 

NIE

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Zadzwoń do mnie:

tel. kom. 508 509 582

Napisz do mnie na:

biuro@adamplutowski.pl

Zostaw swój numer - skontaktuję się z Tobą!

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

*Klikając w przycisk "Wyślij" wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

 

Tczew  |  2020  |  Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione  |  Polityka prywatności >>

Tczew 2020

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Polityka prywatności >>

* Klikając w powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie w celu przesyłania treści marketingowych na adres e-mail podany powyżej w formularzu kontaktowym.  

 

Informujemy, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@adamplutowski.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy. Dane nie będą przekazywane ani udostępniane innym organizacjom. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej polityce prywatności.”