Opłacalność prowadzenia Fan Page’a czy Instagrama promującego produkty jest dość łatwo mierzalna. Publikujesz wpisy o tym, co wychodzi spod Twoich rąk (lub rąk Twoich pracowników), promujesz i jeśli pojawia się zwiększona ich sprzedaż wiesz, że wszystko „działa” jak należy. Możesz mieć jeszcze podejrzenia, że jeśli zamówienia się nie pojawiają, to nie działa coś innego – powodem może być np. brak strony www z Twoimi produktami do przejrzenia/porównania lub za krótki czas budowania Twojej rozpoznawalności (a co za tym idzie zaufania do Twoich) produktów. Czy prowadząc Fan Page’a promującego usługi wygląda to tak samo?

 

Z promowaniem usług jest trochę inaczej, bo dzwoniący do Ciebie klient nie zawsze zadeklaruje, że kontaktuje się, bo widział Cię na Facebooku (chociaż często taka jest prawda ;-)). Gdy klient dzwoni wie jednak, czym się zajmujesz. Zapoznał się więc już z Tobą i Twoją firmą. Możemy więc podejrzewać, że albo zostałeś polecony przez kogoś innego albo kilkukrotnie pojawiłeś się przed oczami klienta w różnych miejscach (Facebook, Instagram, reklamy outdoorowe, eventy itd.) i gdy stwierdził, że potrzebuje usługi podobnej do Twojej – pamiętając już nazwę wpisał ją w wyszukiwarkę Google’a lub znalazł Cię na Facebooku.

 

Często bywa też tak, że nawet jeśli zostałeś polecony przez kogoś innego, to zanim dojdzie do kontaktu ze strony Twojego klienta będzie chciał Cię dokładnie zweryfikować. Zapoznać się z Twoimi usługami, obejrzeć kilka zdjęć, zapoznać się ze wpisami, sekcją z recenzjami czy „przeklikać” do Twojej strony www i zapoznać się z zakładką „O nas”.

 

Wracając do pytania z tytułu wpisu: jakie więc funkcje spełnia Facebook dla działalności usługowych?

 

  • Sprawia, że ludzie Cię kojarzą. Jeśli za pół roku ktoś będzie potrzebował np. trenera personalnego czy dietetyka, to pojawiając się potencjalnemu klientowi przed oczami kilkukrotnie, Twoje szanse na współpracę będą większe niż tego specjalisty, którego w ogóle na Facebooku nie ma ze swoim Fan Pagem.

 

  • Sprawia, że ludzie zaczynają ufać Twoim kompetencjom. Jeśli zadbałeś o uzyskanie recenzji od obsłużonych klientów, a na Twojej tablicy pojawiają się regularne wpisy (np. z przeprowadzonych realizacji, pokazujące Twoją wiedzę), to kreujesz w głowie klienta myśl o tym, że znasz się na swojej robocie.

 

  • Sprawia, że klient wie, gdzie Cię szukać. Facebook służy też temu, aby klient mógł zobaczyć jak wygląda Twoje miejsce pracy, jak wygląda proces wytwarzania Twojej usługi, w którym miejscu może się z Tobą spotkać i pod jakim numerem skontaktować.

 

  • Sprawia, że klient przejdzie na Twoją stronę www. To strona internetowa jest miejscem, na które powinieneś kierować ruch zainteresowanych Tobą osób. To jeden z podstawowych celów prowadzenia działań w mediach społecznościowych: sprawianie, żeby potencjalni klienci chcieli przeczytać więcej o Twojej usłudze (na stronie www) i tu podjąć odpowiednie decyzje.

 

Nie martw się, jeśli nie za pierwszym razem, to po 10-tych czy 20-stych odwiedzinach Twojej strony (jeśli oczywiście Twoja usługa jest mu potrzebna i zaufa temu, co na tej stronie/Fan Page’u zobaczył). Czy zdecyduje się wówczas na Twoją usługę? Tutaj już na decyzję zakupową ma więcej czynników. Rolą mediów społecznościowych jest sprawienie, aby klient na Twoją stronę trafił. Co się wydarzy później?

 

Warto upewnić się, że strona Twojej firmy szybko się wczytuje, nie zawiesza się, jest czytelna i dobrze napisana. Dobrze też sprawdzić, jak wyglądają strony firm, które osiągnęły rozpoznawalność w Twojej branży (tu zostawiam Cię z znaczeniem słowa "benchmarking", czyli procesu analizy porównawczej wykorzystywanej w zarządzaniu).  

 

Po przeczytaniu powyższego pewnie myślisz sobie: no tak, ale czym sprowadzać klienta na stronę www? Przecież nie będzie wiecznie klikał w linki promujące usługi wprost. Nikt nie lubi, gdy mu się "wciska" coś na siłę. Rozwiązaniem jest wciąganie potencjalnie zainteresowanych osób w świat Twoich usług i produktów.

 

Taktyk może tu być co najmniej kilka: od publikowania wartościowych wpisów na blogu (osadzonym na Twojej stronie z ofertą) po budowanie listy mailingowej w celu wysyłania wartościowego w wiedzę newslettera – również kierującego na stronę www lub na Fan Page’a.

 

Warto to wszystko ułożyć w logiczną strategię, biorąc pod uwagę to, do kogo chcesz ze swoimi przekazami trafić.

 

___

 

O AUTORZE:

 

Nazywam się Adam Plutowski i „mieszkam” na Facebooku ;-) Prowadzę kilkanaście Fan Page’y dla firm, przeprowadzam kampanie reklamowe i oswajam klientów z licznymi możliwościami tego miejsca, prowadząc szkolenia i konsultacje.

 

Przeczytaj recenzje mojej pracy: http://bit.ly/RekomendacjeAdam

 

Dowiaduj się o nowych wpisach na blogu TUTAJ>>

16 kwietnia 2020

Facebook dla usług. Jakie funkcje spełnia?

tel. kom. 508 509 582

biuro@adamplutowski.pl

X

Zostaw swój numer telefonu

Oddzwonię do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe!

*Klikając w powyższy przycisk wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

Ostatnie wpisy:

25 maja 2020
Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym
16 kwietnia 2020
Opłacalność prowadzenia Fan Page’a czy Instagrama promującego produkty jest dość łatwo mierzalna. Publikujesz wpisy o tym, co wychodzi spod Twoich rąk (lub rąk Twoich pracowników), promujesz i jeśli pojawia się
14 kwietnia 2020
Często podczas szkoleń z Facebooka, jakie prowadzę dla managerów firm, spotykam się z reakcjami pozytywnego zaskoczenia wobec opcji, jakie ten portal ma pochowane po różnych kątach. Dla wielu osób nie

Otrzymuj wartościowe treści, które pomogą Ci w codziennej pracy nad marketingiem firmowym

 

NIE

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Zadzwoń do mnie:

tel. kom. 508 509 582

Napisz do mnie na:

biuro@adamplutowski.pl

Zostaw swój numer - skontaktuję się z Tobą!

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

*Klikając w przycisk "Wyślij" wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

 

Tczew  |  2020  |  Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione  |  Polityka prywatności >>

Tczew 2020

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Polityka prywatności >>

* Klikając w powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie w celu przesyłania treści marketingowych na adres e-mail podany powyżej w formularzu kontaktowym.  

 

Informujemy, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@adamplutowski.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy. Dane nie będą przekazywane ani udostępniane innym organizacjom. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej polityce prywatności.”