Zlecanie zadań, których nie lubimy lub nie potrafimy wykonywać, to codzienność. Zepsuta pralka? Wzywamy fachowca. Remont samochodu? Telefon do mechanika. Impreza rodzinna? Rezerwujemy termin w restauracji. Chociaż każdą z wymienionych czynności moglibyśmy wykonać samodzielnie, to wolimy zapłacić komuś, żeby wykonał to dla nas.

 

Dlaczego tak się dzieje? Bo zlecenie zadania specjaliście, który wykonuje swoją pracę na co dzień, to przede wszystkim forma zabezpieczenia dla nas. Wierzymy wówczas, że praca zostanie dobrze wykonana (przynajmniej w ogólnym założeniu), bo mechanik w końcu codziennie naprawia auta, a restauracja co tydzień organizuje wesela i inne imprezy, więc raczej nas nie otrują ;)

 

To również komfort i zaoszczędzony czas. Możemy w końcu w tym samym czasie zajmować się rzeczami, które czekałyby na swoją kolej, dopóki nie uporamy się z uszkodzoną pralką.

 

Podobny schemat funkcjonuje w biznesie i nazywa się delegowaniem zadań. To nic innego, jak zlecanie innym specjalistom czynności, na które nie mamy czasu lub nie potrafimy ich wykonywać. Wiemy, że czynności te są z różnych powodów ważne (np. prowadzenie rachunkowości, administrowanie strony internetowej czy prowadzenie Fan Page’a na Facebooku), ale jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że wymagają one specjalistycznej wiedzy lub po prostu zżerają nam czas wolny, który moglibyśmy wieczorem spędzać z dziećmi czy z partnerem. To również ten sam czas wolny, który spędzilibyśmy na edukowaniu się, popełnianiu błędów i zbieraniem konsekwencji naszej niewiedzy, jeśli za wszelką cenę chcemy wszystko zrobić samemu.

 

Delegowanie zadań to sposób na to, żebyśmy:

 

prowadząc sklep internetowy mogli zająć się rozwijaniem nowej linii produktów, zamiast przygotowywać nowe treści na media społecznościowe,

prowadząc restaurację, mogli zająć się rozmowami z klientami na temat menu weselnego, zamiast godzinami siedzieć w programach graficznych, aby stworzyć nową ulotkę,

prowadząc salon fryzjerski mogli zająć się ukochaną pasją strzyżenia, zamiast wymyślać nowe slogany reklamowe,

prowadząc firmę szkoleniową móc szkolić z naszej specjalizacji, zamiast… szkolić się z tego, jak księgować faktury czy sformułować klauzulę RODO na stronie www.

 

To wszystko, z czym się na co dzień mierzymy, zabiera czas, który można wycenić. To czas, który zabiera coś, czym nie chcieliśmy się zajmować, myśląc o nowej działalności gospodarczej.

 

Warto więc przeanalizować swoje codzienne czynności zawodowe i przekalkulować, czy oddając komuś część swoich dotychczasowych obowiązków (oczywiście spośród tych, które można oddać) paradoksalnie nie zaoszczędzę (choć będę musiał komuś za to zapłacić). Bo wówczas porozmawiam z większą ilością klientów w moim sklepie czy mogę wziąć na siebie większą ilość zleceń (wspomnianych „głów do ścięcia” w salonie fryzjerskim ;-)).

A to przełoży się na lepszy wynik bezpośredni sprzedaży.

 

I na spokój, którego tak nam przecież na co dzień brakuje.

 

~AP~

29 grudnia 2019

Delegowanie zadań, czyli dlaczego warto się odciążać

tel. kom. 508 509 582

biuro@adamplutowski.pl

X

Zostaw swój numer telefonu

Oddzwonię do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe!

*Klikając w powyższy przycisk wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

Ostatnie wpisy:

23 kwietnia 2021
Przesyt informacji w internecie, a co za tym idzie dezorientacja kogo słuchać i czego się uczyć. Doświadczasz tego również u siebie? Wiele osób czuje frustrację, bo czyta o jakichś lejkach
26 marca 2021
10 złotych. Mniej więcej tyle potrzeba, aby dotrzeć do 2000 potencjalnych klientów w social mediach. To pokazuje, że z Managera Reklam korzystać warto, biorąc pod uwagę obniżane zasięgi postów bezpłatnych.
14 czerwca 2020
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Zadzwoń do mnie:

tel. kom. 508 509 582

Napisz do mnie na:

biuro@adamplutowski.pl

Zostaw swój numer - skontaktuję się z Tobą!

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

*Klikając w przycisk "Wyślij" wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

 

Tczew  |  2020  |  Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione  |  Polityka prywatności >>

Tczew 2020

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Polityka prywatności >>

* Klikając w powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie w celu przesyłania treści marketingowych na adres e-mail podany powyżej w formularzu kontaktowym.  

 

Informujemy, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@adamplutowski.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy. Dane nie będą przekazywane ani udostępniane innym organizacjom. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej polityce prywatności.”