Często podczas szkoleń z Facebooka, jakie prowadzę dla managerów firm, spotykam się z reakcjami pozytywnego zaskoczenia wobec opcji, jakie ten portal ma pochowane po różnych kątach. Dla wielu osób nie będą one z pewnością odkrywcze, ale może być tak, że o którejś z nich nie wiedziałeś ;-)

 

  1. Sekcja „Our story” po prawej stronie

 

Wiele Fan Page’y nie wykorzystuje tego miejsca reklamowego, które… przez cały czas osadzone jest na samej górze, czyli w bardzo dobrze widocznym miejscu. Oprócz zdjęcia profilowego i tzw. cover foto (baner na samej górze FP) to trzecie miejsce, gdzie skierować można wzrok odwiedzających nas osób. Podczas gdy wpisy na tablicy po publikacji kolejnych „zjeżdżać” będą w dół strony, sekcja „Our story” zostaje zawsze na górze po prawej stronie. Jak ją wykorzystać? Np. osadzając tam menu Twojej restauracji na dowozy, opisując usługi jakie świadczysz czy pokazując galerię Twoich produktów.

 

Jeśli sekcja ta nie jest widoczna na Twoim Fan Page’u, możesz ją utworzyć w zakładce „Informacje”.

 

 

 

  1. Planowanie postów z wyprzedzeniem

 

Czy wiesz, że nie musisz wciąż „przesiadywać” na Facebooku, aby codziennie pojawiały się posty na tablicy Twojego Fan Page’a? Możesz poświęcić 1-2 dni w miesiącu, aby zaplanować posty w odpowiedniej sekcji, które opublikują się same w dniach przez Ciebie wskazanych. W między czasie możesz oczywiście nadal wstawiać posty „z ręki” w sposób spontaniczny, ale regularność publikowanych treści automatycznie wzrasta dzięki częściowo zaplanowanym wcześniej publikacjom (co wpływa na ilość osób, które je zobaczy i ilości wyświetleń).

 

Jak to zrobić? Odszukaj na Fan Page’u zakładkę „Narzędzia do publikowania”, a po kliknięciu szukaj na pasku po lewej stronie sekcji „Zaplanowane posty”. W tym miejscu zaplanujesz publikacje, które ułożą się chronologicznie na liście przygotowanych do publikacji. Jeśli sekcja „Narzędzia do publikowania” na Twoim Fan Page’u została już usunięta (FB powoli się z niej wycofuje), zainstaluj „Creator Studio”, czyli nowe narzędzie od Facebooka do publikowania treści (zresztą również na Instagrama ;-)).

 

 

 

  1. Zmiana kolejności sekcji (kart)

 

Na Twoim Fan Page’u możesz też zamienić kolejność wyświetlających się treści. Jeśli Twoje recenzje pojawiają się dopiero po kilkukrotnym "przeskrolowaniu" myszką, możesz je przesunąć na samą górę. Jeśli chcesz, aby najpierw pojawiała się lista Twoich usług/produktów, możesz ją przesunąć ponad posty.

 

Jak to zrobić? Odszukaj sekcję „Ustawienia”, a następnie na pasku po lewej stronie zakładkę „Szablony i karty”. Tutaj możesz poprzesuwać kolejność kart (łapiąc za tzw. „hamburgera”, czyli przycisk z trzema kreskami obok nazw kolejnych kart) ustawiając je w takiej kolejności, na jakiej Ci zależy. W tym miejscy możesz też zmienić ogólny szablon z zakładkami, o który Facebook pytał Cię podczas tworzenia Fan Page’a.

 

 

  1. Live, który później opublikuje się jako film

 

Facebookowi najbardziej podobają się właśnie live’y i filmy (do 59 sekund lub powyżej 3 minut). To im algorytmy Facebooka dostarczają największych zasięgów organicznych – czyli to za pomocą tych formatów trafisz do największej ilości osób bezpłatnie. Live, który zorganizujesz po zakończeniu opublikuje się na Fan Page’u jako film, do którego opis będziesz mógł edytować pisząc jakie tematy poruszane są w materiale i dlaczego warto go obejrzeć.

 

  1. Pokaz slajdów z podkładem muzycznym

 

Nie masz pomysłów na publikację dynamicznego materiału, który zaangażuje do obejrzenia? Swoje produkty możesz pokazać w formie pokazu slajdów z podkładem muzycznym. Możesz tu użyć grafik zrobionych w Canvie (np. z Twoim logiem w prawym górnym rogu) lub po prostu wysokiej jakości zdjęć z Twojego portfolio. Facebook pozwala tu na stworzenie pokazu składającego się maksymalnie z 10 zdjęć.

 

Jak to zrobić? Po kliknięciu „Utwórz” (w domyśle: nowego posta) w sekcji "Zaplanowane posty" pokaże się wybór tego, co chcesz dodać. Wśród kart „prześlij zdjęcia/filmy”, „utwórz album”, znajduje się tu też opcja „utwórz pokaz slajdów”. Reszta jest już intuicyjna do obsłużenia.

 

 

O AUTORZE:

 

Nazywam się Adam Plutowski i „mieszkam” na Facebooku ;-) Prowadzę kilkanaście Fan Page’y dla firm, przeprowadzam kampanie reklamowe i oswajam klientów z licznymi możliwościami tego miejsca, prowadząc szkolenia i konsultacje.

 

Dowiaduj się o nowych wpisach na blogu TUTAJ>>

14 kwietnia 2020

5 nieoczywistych opcji na Twoim Fan Page’u

tel. kom. 508 509 582

biuro@adamplutowski.pl

X

Zostaw swój numer telefonu

Oddzwonię do Ciebie tak szybko, jak to tylko możliwe!

*Klikając w powyższy przycisk wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

Ostatnie wpisy:

14 czerwca 2020
Facebookowy Manager Reklam skrywa w sobie kilka miejsc wartych przetestowania. Jedną z nich jest zakładka „Pozyskiwanie kontaktów”, którą odnaleźć możesz w rubryce „Działanie” podczas wybierania celu kampanii (podgląd poniżej). Ta
25 maja 2020
Z pewnością spotkałeś się z tym, że po wejściu na stronę www działalności usługowej Twoim oczom ukazało się portfolio firm, z którymi dana firma współpracowała. To też miejsce, w którym
16 kwietnia 2020
Opłacalność prowadzenia Fan Page’a czy Instagrama promującego produkty jest dość łatwo mierzalna. Publikujesz wpisy o tym, co wychodzi spod Twoich rąk (lub rąk Twoich pracowników), promujesz i jeśli pojawia się

Otrzymuj wartościowe treści, które pomogą Ci w codziennej pracy nad marketingiem firmowym

 

NIE

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Zadzwoń do mnie:

tel. kom. 508 509 582

Napisz do mnie na:

biuro@adamplutowski.pl

Zostaw swój numer - skontaktuję się z Tobą!

Wyślij*
Wyślij*
Dziękuję! Wkrótce do Ciebie oddzwonię.
Wpisz proszę swój numer

*Klikając w przycisk "Wyślij" wyrażasz jednocześnie zgodę na jednorazowy kontakt telefoniczny pod wskazany numer telefonu w celu uzyskania informacji dotyczącej możliwości współpracy.

 

Twój numer telefonu nie zostanie wykorzystany do późniejszego dystrybuowania treści czy reklamowania usług bez wyraźnej zgody.

 

Tczew  |  2020  |  Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione  |  Polityka prywatności >>

Tczew 2020

Wszystkie prawa zastrzeżone.

Kopiowanie zdjęć oraz treści zabronione

Polityka prywatności >>

* Klikając w powyższy przycisk, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Consulting Adam Plutowski z siedzibą w Tczewie w celu przesyłania treści marketingowych na adres e-mail podany powyżej w formularzu kontaktowym.  

 

Informujemy, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@adamplutowski.pl spod adresu, którego zgoda dotyczy. Dane nie będą przekazywane ani udostępniane innym organizacjom. Pełne informacje o danych osobowych znajdują się w naszej polityce prywatności.”